piątek, 11 października 2013

Anna Kloc: Malarstwo i rysunek





Anna Kloc  urodziła się w 1982 roku w Tarnowskich Górach, mieszka i pracuje w Polsce.

Wykształcenie
:

2008

Wydział Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Dyplom z wyróżnieniem w Pracowni Malarstwa prof. Macieja Świeszewskiego z aneksem w Pracowni Rysunku prof. Marii Targońskiej

Wybrane wystawy zbiorowe
2011 
I Piotrkowskie Biennale Sztuki. ODA Piotrków Trybunalski
2011
Instytut Polski Praga, wystawa scenografii i form przestrzennych, Praga, Czechy
2010
IV Ogólnopolski Konkurs na Obraz dla Młodych Malarzy im. Mariana Michalika. Triennale Malarstwa - wystawa pokonkursowa. Miejska Galeria Sztuki, Częstochowa
2010
8. Triennale Małych Form Malarskich. Wystawa pokonkursowa. Galeria Sztuki „Wozownia”, Toruń
2010
DKV Grand Tour, CuidART Space, Denia Alicante, Walencia, Hiszpania
2009
„Artystyczna Podróż Hestii”, wystawa laureatów konkursu „Ergo Hestia”, „Zielona Brama”- Oddział Muzeum Narodowego, Gdańsk
2008
"Bezkres Idei", wystawa malarstwa i rysunku, Baltic Business Center, Gdynia
2007
"Pracownia Rysunku 118", wystawa rysunku Pracowni prof. Marii Targońskiej, Galeria Centrum przy Nowohuckim Centrum Kultury, Kraków
2007
"Scenografia i Formy Przestrzenne", pracownia prof. Andrzeja Markowicza, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Pałacu Opatów, Gdańsk - Oliwa
2006
"Pracownia Rysunku 118", wystawa rysunku Pracowni prof. Marii Targońskiej, Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Pałacu Opatów, Gdańsk - Oliwa
2005
Wystawa Malarstwa Studentów pracowni prof. Macieja Świeszewskiego, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Ratusz Staromiejski, Gdańsk

Nagrody i Wyróżnienia


2009

Udział w ósmych „Międzynarodowych Warsztatach Artystycznych” Pieńków
2008
"Pomorska Nagroda Artystyczna" - Nagroda zbiorowa za grupową realizację projektu sgraffito "Mapa Heveliusza" przy Skwerze Heweliusza na Starym Mieście w Gdańsku
2008
"Artystyczna Podróż Hestii" - Nagroda Specjalna - miesięczne stypendium w Walencji
2003 – 2008
Stypendium Naukowe Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku

http://klocanna.blogspot.com/
http://kloc.carbonmade.com/






Tubus
olej na płótnie, 120 x 90 cm, 2010
©Anna Kloc







Aile
olej na płótnie, 40 x 40 cm, 2010
©Anna Kloc









 N I
olej na płótnie, 44 x 44 cm, 2010
© Anna Kloc


 



N II
olej na płótnie, 44 x 44 cm, 2010
© Anna Kloc






N III
olej na płótnie, 44 x 44 cm, 2010
© Anna Kloc






Chronos
olej na płótnie, 120 x 90 cm, 2013
© Anna Kloc






 Jupiter
olej na płótnie, 20 x 20 cm, 2011
© Anna Kloc






Mars
olej na płótnie, 20 x 20 cm, 2011
© Anna Kloc






Mercurius
olej na płótnie, 20 x 20 cm, 2011
© Anna Kloc






Oblężenie
olej na płótnie, 120 x 50 cm, 2013
© Anna Kloc






 Ultra
olej na płótnie, 120 x 80 cm, 2009
© Anna Kloc






Tryptyk potrójny - Tryptyk I (lewe skrzydło)
olej na płótnie, 146 x 327 cm, 2005-2008
© Anna Kloc






Tryptyk potrójny - Tryptyk II
olej na płótnie, 168 x 306 cm, 2005-2008
© Anna Kloc






Tryptyk potrójny - Tryptyk III
olej na płótnie, 146 x 327 cm, 2005-2008
© Anna Kloc






Brzemię
ołówek na papierze, 28.5x23,5 cm, 2011
© Anna Kloc






Czyściec
ołówek na papierze, 20,3x14.2 cm, 2012
© Anna Kloc






Szczątki
ołówek na papierze, 29,5x20,8 cm, 2013
© Anna Kloc






Arboretum
ołówek na papierze, 20,9 x 14,8 cm, 2013
© Anna Kloc






Chaos
tusz na papierze, 25,9 x 19.5 cm, 2013
© Anna Kloc






51 komentarzy:

  1. Z kolorami u mnie na bakier ale rysunki - GENIALNE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wieczór, witam serdecznie wszystkich Państwa i dziękuję twórcom Artpub Galerii za zaproszenie i przygotowanie wystawy moich prac. Wszystkim Państwu, którzy znają moje prace dziękuję za powrót mając jednocześnie nadzieję, iż obrazy i rysunki mego autorstwa pozostaną w Pamięci obecnych w dniu wernisażu oraz przyszłych odwiedzających gości Galerii. Raz jeszcze dziękuję i zapraszam,
    Anna Kloc

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, jak zawsze w piątek, witaj Eugeniuszu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Anno,. Cieszymy się, że jesteś z nami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem za Eugeniuszem, że rysunki zwłaszcza zrobiły na mnie duże wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z obrazów na mnie działają szczególnie duże kompozycje z mnóstwem elementów.
    Zwłaszcza Tryptyk potrójny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tryptyk Potrójny powstawał blisko 3 lata, jest największym obrazem jaki dotychczas stworzyłam.

      Usuń
  7. Niestety mogę sobie tylko wyobrazić, jak może wygladać, jak działać na ścianie prawdziwej, naziemnej galerii. Czy był gdzies wystawiony w całości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tryptyk wystawiony był kilkakrotnie w Trójmieście oraz w Hiszpanii. Obecnie znajduje się w zbiorach Grupy Ergo Hestia i najprawdopodobniej wciąż znajduje się w jej sopockiej siedzibie.

      Usuń
  8. Witam Autorkę i wszystkich gości. Aniu, Twoje prace są pełne finezyjnej poetyki (cokolwiek to oznacza) - jednak takie było moje pierwsze wrażenie. Wyobraźnia i perfekcja to dość trudny mariaż, ale w Twoim przypadku szczęśliwy. Rysunki są również wyborne, pełna jedność formy i treści. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam już od dawna z digarta :) ciekawe to światy i lubię tam zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Czeć, Janku. Czy Tobie zawdzięczamy tę wystawę?

      Usuń
    2. Oczywiście Krzysiowi też ściskam dłoń wirtualnie. :)

      Usuń
    3. Nie, Paweł Galiński jest redaktorem wystawy. Mam nadzieje, że się pojawi niebawem. Miał ostatnio jakieś kłopoty z komputrem, ale może się uda.

      Usuń
    4. Niestety, tym razem nie miałem dostępu do sieci - mam net zaledwie od kilkudziesięciu minut i dziwne, ale na początku nie mogłem się zalogować na bloga, za to np., na digarta się dało... eh, dziwy.

      Ale pomijając moje problemy komputerkowe, cieszę się, że mogłem tę prezentację przygotować, bo dobre malarstwo zawsze warto promować.

      Usuń
  11. Dobry wieczór, rysunki mnie zachwycają, malarstwo trochę nie z mojej bajki, ale podziwiam konsekwencję i piękno kompozycji :) Gratuluję pięknej wystawy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Autorkę i Gości. Wdycham te rysunki póki co, napatrzam się z lubościa!

    OdpowiedzUsuń
  13. NIezwykłe obrazy, jestem bardzo zadowolona z tego, co zobaczyłam, Aniu, poproawiłaś mi nastrój. Genialny nastrój obrazów, kolorystyka, rysynki idealne, detale, które mnie zawsze pociągają. Świetne obrazy, dziękuję za ten wernisaż :* Pozdrawiam autorkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Gosiu. Jesteś prawie zawsze obecna, co mnie napawa pełnym optymizmem... :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję, zapraszam i również ślę pozdrowienia.

      Usuń
    3. Jarku, lubię Was, jesteście cięścią mojej wrażliwości, Wasza twórczość szczególnie :) Poza tym lubię ArtPub i mimo że zajmuję się kulturą, każdy wernisaż sprawa, że odkrywam inne światy :)

      Usuń
  14. Witam:). Zachwyciło mnie zwłaszcza Brzemię, jest niesamowite i wciągające! Saga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Witaj. Tak cicho weszłaś, że nie zauważyłem...

      Usuń
  15. Dotarł do mnie dopiero rozmiar rysunków! Przy tej gęstości to niemal miniatura! Nie wypada tu może gratulować czystości rysunku, ale wiem ile to dyscypliny wymaga. Cudne kompozycje!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry wieczór. Gratuluję ciekawej wystawy. Urzekły mnie bardzo precyzyjne rysunki, a w malarstwie tryptyki. Patrząc na nie odnoszę wrażenie, że buszuję w cmentarzysku tego, co po nas zostaje każdego dnia. Materia organiczna i nieorganiczna, bajki i lęki, zapomniane sny i zgubione w miejskim galopie marzenia, klaustrofobiczne zagęszczenie detali i liczne, choć nieoczywiste drogi ewakuacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Marysiu.
      Rzeczywiście - jakby składowisko pozostałosci po wczoraj. Zwłaszcza, że nie ma ludzi na tych obrazach. Jakby już skorzystali z tych dróg ewakuacji. Zostały może jakieś dziwne, formy życia, których też nie widzimy, raczej przeczuwamy - poukrywane gdzies po zakamarkach.

      Usuń
    2. Pozostaje? Czy może ciągle nas otacza? Może odrzucamy tylko to w czym nie odnajdujemy logicznych wątków by natychmiast "oswoić rzeczywistość"?

      Usuń
    3. sorry, "zjadło" mi część podpisu

      Usuń
  17. Nie dotarł Paweł Galiński, redaktor wystawy, może przez techniczne jakies problemy, a może inne, może jeszcze się zjawi, w każdym razie dziękuję mu za zorganizowanie ciekawej wystawy, a przede wszystkim dziękuję Autorce za pokazanie u nas swoich świetnych obrazów i rysunków.

    Życzę dobrej nocy, choc na razie jeszcze zostaję na łączach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, faktycznie nie dotarłem, pierwszy post napisałem dopiero parę minut po tym Twoim...
      Przykro mi, ale niestety, siła wyższa, nie tylko sypiący się sprzęt, ale i problemy z siecią.

      Na szczęście wszystko było gotowe zawczasu, a Ty Janie, zastąpiłeś mnie, za co Ci bardzo dziękuję.

      Mam nadzieję, że mimo mojej nieobecności, osoba tu dziś najważniejsza - Autorka - Anna Kloc była zadowolona z prezentacji..., i jak pisałem wyżej nieco, zawsze cieszę się, gdy mogę pomóc w promocji dobrej, ciekawej sztuki.

      Usuń
  18. Wybitnie interesująca forma skomplikowanej korelacji realu z fantasy ..Tryptyk Potrójny ' budzi zachwyt warsztatu i wizji artystycznej ..GRATULUJĘ ! MM 'marma

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, gęste, perfekcyjne rysunki. Bardzo ciekawy zestaw. Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  20. N III zabieram na dobranoc, a Szczątki na dzień dobry. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za mile spędzony wieczór. Gtatuluję!

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnóstwo wyobrazn, świetny rysunek

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za obecność, udział i Wszystkim Państwu życzę spokojnego wieczoru.
    Anna Kloc

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogromnie cieszy moje oko twórczość Twoja Anno, od dłuższego czasu obserwuję na digarcie i zachwycam się każdą tutaj pracą, detale, format,kolorystyka- czuć pracochłonność, pasję i niesamowitą wyobraźnię. Gratuluję cudnej wystawy i umiejętności ogarnięcia tym genialnym warsztatem tego ogromnego horyzontu twej wyobraźni. Uwielbiam takiego rodzaju twórczość. Serdecznie pozdrawiam. Aneta Mlaś -Touanda

    OdpowiedzUsuń
  25. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. ale odjaz ...te przenikajace się płaszczyzny !!!!! total !!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawe prace... od pracy zatytułowanej "Oblężenie" idąc w dół, każda coraz to bardziej ciekawa... te tryptyki to jak obrazy Hieronima Boscha - Raj, Sąd Ostateczny, Piekło...
    Prace robią wrażenie... Gratuluję wystawy...WalDemar

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora