piątek, 28 września 2012

Piotr Król - malarstwo



Piotr Król urodził się w 1973 roku w Łodzi. W latach 1993 - 1999 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom z malarstwa, rysunku oraz z drzeworytu zdobył w 1999r. Po studiach zajmuje się malarstwem sztalugowym, ściennym oraz pracą edukacyjną z młodzieżą.

"Piotr Król ma z czego brać siłę. Jego obrazy to cały świat, który trudno podjąć słowem czy jakimkolwiek opisem. Wydaje mi się, że jest to osobowość, którą nazwałbym "ze skraju nocy i dnia". Jest bogaty w niesamowicie ciężkie zadanie, które na drodze swej spiętrzył, by wyrazić wizję świata. Świat zawsze był chory i szaleńcy na pewno dlatego usiłowali go reperować, oddzielając mięso od kości. Dlatego istnieli Szekspir i Rembrandt. Tyle mam refleksji po obejrzeniu kilku obrazów, których Autor, jeśli się nie rozleci za szybko i będzie pracował, to na pewno uchwyci wyżynę i laury. Dobrze żyć w iluzji, za plecami której być może istnieje prawda. Szczęścia w drodze!"
/Paweł Jocz  Boulogne, 16 X 2007r./

"Piotr Król należy niewątpliwie do tych artystów, którzy nie ulegają nakazom mody.[...]
Gatunkową jakość malarstwa Piotra Króla charakteryzuje solidność, rzetelność warsztatowa. Z podobną troską o jakość malarskiego rzemiosła spotykamy się niezwykle rzadko. Nie idzie tu o dokładność świata przedstawionego, ale o sam malarski proceder. Imponującej rzetelności warsztatu malarskiego nie można rozumieć u Piotr Króla jako wartości samoistnej. Wynika ona konsekwentnie z programu estetycznego artysty, środki wyrazowe cechuje troska o określona przedmiotowość, o wyraźny ład i zwartość kompozycji.[...]
Ten podany przeze mnie niepełny zestaw cech malarstwa Piotr Króla wystarczy zapewne, aby ze szczególnym zainteresowaniem zwrócić się do jego sztuki i uznać ją za zjawisko ze wszech miar godne uwagi".
(prof. Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi) - Wiesław Garboliński 2007r., Łódź

"Piotr Król jest malarzem rozpoznawalnym i dobrze rokującym.[...] Malarstwo jego cechuje duża dyscyplina kompozycji i budowy klimatu obrazu.[...] Rysunek i malarstwo charakteryzuje się dużą emocjonalnością i oryginalną paletą barwną, co przy wyżej wspomnianej dyscyplinie powoduje, że obrazy Piotra Króla są tylko jemu przynależne.
Jest rzetelnym i inteligentnym obserwatorem otaczającej nas rzeczywistości. Z tej umiejętności czerpie bodźce i inspiracje twórcze. Artysta jest świadomy tego, co się dzieje na rynku sztuki u nas i na świecie, mimo tego mozolnie szuka własnej drogi i odnoszę wrażenie, że ją znajduje. Jego twórczość to interesujące zjawisko artystyczne i dojrzała oferta dla tych, którzy szukają odskoczni od zgiełku cywilizacji i dyktatury mediów. Warto się zatrzymać przed jego obrazami i zastanowić się nad propozycją artysty."
(prof.Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie) Stanisław Wieczorek, 21 XI 2007r., Jabłonna


Jest laureatem Konkursu im. Wł. Strzemińskiego. 
W 1999 roku otrzymał medal Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Łodzi za cykl drzeworytów.
W 2006 roku został zwycięzcą międzynarodowego konkursu „Artysta i jego Dzieło” organizowanego przez „Contemporary Painting”, za obraz "Sprzedawca balonów”.
W 2007 roku otrzymał stypendium szkoły fresku w Treglio prowadzonej przez wybitnego, włoskiego malarza Vica Calabro. 
W 2008 roku jego obraz „Śmierć na Krzyżu” był ikoną wystawy drogi krzyżowej w Bazylice Matki Boskiej w Guadelupe (Meksyk).

Wystawy indywidualne:
2007 - Galeria Adi-Art, Łodź
2007 - Muzeum Sztuki w Petrykozach - Galeria Wojciecha Siemiona
2008 - Galeria Lyktan, Sztokholm, Szwecja, z S.Mostauskisem
2008 - Galeria Giza - prezentacja internetowa
2008 - Galeria Orla, Zakopane
2009 - Galeria Winda, Kielce
2009 - Galeria Nova, Łódź

Wystawy zbiorowe:
2006 - III Międzynarodowe Forum Sztuki, Łódź
2007 - Współcześni, Galeria Adi-Art, Łódź
2007 - Wystawa Poplenerowa, Budy Lucieńskie 
2007 - Wystawa Laureatów konkursu - „Artysta i jego dzieło”, Łódź
2007 - Wystawa polskiego malarstwa - Ostra Gymnasiet - Sztokholm, Szwecja
2007 - Wystawa Drogi Krzyżowej w Bazylice Archikatedralnej - Łódź
2008 - Wystawa Drogi Krzyżowej, Bazylika Matki Boskiej - Guadalupe, Meksyk
2008 - Wystawa aukcyjna - Konsulat Rzeczypospolitej Polskiej - Nowy Jork
2008 - Interart - Massa Lubrense, Włochy





"Czwarta rano"
olej na płótnie, 55x33cm


"Karnawał"
olej na płótnie, 150x120cm

Karnawał - detal

"Markiza"
olej na płótnie

"Lekarz"
olej na płótnie, 55x33cm

"Portret Francisa Bacona"
olej na płótnie, 50x50 cm

"Ikar"
olej na płótnie, 120x150cm

"Układanka"
olej na płótnie, 120x150cm

"John Porter"
olej na płótnie, 70x45cm


"Nokturn"
olej na płótnie

"Portret Jonasza Sterna"
olej na płótnie, 60x50 cm

"Femina"
olej na płótnie, 170x100 cm

Femina - detal
Femina - detal

"Kobieta retro"
olej na płótnie, 55x33cm


"Mateusz"
olej na płótnie, 70x50cm

"Melancholia"
olej na płótnie, 55x33cm
"Vir melancholicus"
olej na płótnie, 120x150cm

Vir melancholicus - detal

Vir melancholicus - detal

Vir melancholicus - detal

Vir melancholicus - detal

"Mężczyzna i kobieta"
olej na płótnie, 70x50cm

"Ogród"
olej na płótnie, 150x150cm

"Sprzedawca balonów"
olej na płótnie, 120x150cm

Sprzedawca balonów - detal

"Totem"
olej na płótnie, 180x100cm

Totem - detal

"Tramp"
olej na płótnie, 70x50cm
"Syzyf"
olej na płótnie


224 komentarze:

  1. witam wszystkich w piątkowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny ten wernisaż Dzieki za mozliwośc bycia w takim gronie.

      Usuń
    2. dzięki za wspaniały wernisaż. pozdrawiam i do następnego...ved

      Usuń
    3. Witam :) Świetny pomysł z tą galerią. Jeden z moich ulubionych to "Mężczyzna i kobieta" , emanuje ciepłem i miłościa , takie odnosze wrazenie:)Lubię również "Totem" , piękne uchwycone światło. Takie jest zdanie kompletnego laika .
      Każdy obraz jest intrygujący, podziwiam ...
      Pozdrawiam wszystkich obecnych - Lucyna

      Usuń
    4. zapraszamy :) co dwa tygodnie nowe wernisaże, które nie znikają po prawej znajdują się miniatury wszystkich dotychczasowych wystaw, można je oglądać non stop :)

      Usuń
    5. Dziękuję, bedę tutaj wracać :)- Lucyna

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cześć Ula, widzę Cię w tych obrazach, ten ujmujący spokój :P

      Usuń
    2. Witaj Ula :) Dzięki za zaproszenie, jestem pod wrażeniem - Lucyna

      Usuń
  3. Jestem ..... Witaj Krzysiek i Wszyscy którzy tu zajrzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaj Piotr .... obrazy tworzysz wysmienite

      Usuń
    2. Witaj
      dziękuję Wam za organizację wernisażu !

      Usuń
    3. Witaj KRÓLU ;) Piękna galeria, jestem pewna, że kiedyś oglądne ją na "żywo" w LUNIE. Dzięki za miłe doznania - Lucyna

      Usuń
    4. Jeden z moich ulubionych to "Mężczyzna i kobieta" , emanuje ciepłem i miłościa , takie odnosze wrazenie:)Lubię również "Totem" , piękne uchwycone światło. Takie jest zdanie kompletnego laika .
      Każdy obraz jest intrygujący, podziwiam ... Lucyna

      Usuń
    5. Lucyno z Wrocławia nie masz daleko:) Zapraszamy!

      Usuń
    6. Czasami bywam w Łodzi i w Kolumnie więc może kiedyś się uda :)
      Bardzo chciała bym tam zaglądnąć - Lucyna

      Usuń
    7. oczywiście chciałabym :)

      Usuń
  5. Witam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne malarstwo

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo są tu też moje ulubione :)
    pozdrawiam, Pola Minster

    OdpowiedzUsuń
  8. witam wszystkich pieknie, elgrace:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mirosław Kin-vivalarte z VA
    Jestem absolutnie zafascynowany.Niesłychana intensywność obecności postaci i świat wirujacy nad nimi.Dla to potezne Malarstwo. Jestem urzeczony Bede ogladał pojedyńcze dzieła długo w nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję , to oczywiście jakiś wybór z mojej twórczości ale myślę że reprezentatywny

      Usuń
    2. Ojej musze wybierac .. No to Karnaval a potem Jigsaw puzzle a potem
      Doktor potem Ikar a potem wswzystkie pozostałe.. w kazdym jest takie bogactwo ze kazdy to kosmos ale karnaval jest mi w tej sekundzie najblizszy wiele lat temu byłem na wystawie.

      Usuń
  10. Na "Melancholię" nie mogę patrzeć, bo mnie zaraz taka ogarnia... że niewiem... lecę raczej "Markizie" się przyjrzeć - nie można się nie uśmiechnąć.
    Świetne malarstwo, bardzo sugestywne.

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest malarstwo w którym mimo współczesności tematyki świetnie widać zakorzenienie w dawnym malarstwie europejskim .... bardzo do mnie trafia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, od razu czuć solidny warsztat

      Usuń
    2. No własnie ten warsztat bardzo przyciąga ..... mam słabość do dobrego malarstwa w realistycznej technice

      Usuń
    3. myślę podobnie, poza tym portrety Piotra mają swoją psychologię, można w nich czytać do woli

      Usuń
  12. dla mnie "Totem" jest wyjątkowy, to jeden z pierwszych obrazów Piotra jakie zobaczyłem. Kolorystyka wciąga do środka, niemal namacalnie czuję ten obraz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Totem" - studium pierwotnej męskiej siły :)

      Usuń
    2. totemy wszelakie mnie straszą...boję się przyglądać im z bliska

      Usuń
    3. trzeba zaopatrzyć się w "Łapacza snów". wtedy żaden totem niestraszny.
      witaj Majko

      Usuń
    4. Witaj Ved :) totem straszy mnie najbardziej

      Usuń
  13. Dobry wieczór, po drodze obejrzałam i wsiąkłam w "Układankę"....uwielbiam !!!! na razie nie widzę nic innego...przepraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to świetnie , że znajdujecie coś dla siebie , każdy lubi inny obraz :)

      Usuń
    2. No nie jeden... Melancholia - żart oczywiście, że nie mogę patrzeć - strasznie mi się podoba, ale i inne - portrety...

      Usuń
    3. ja biorę kilka...Syzyfa, Trampa.
      ale najdłużej zasiedziałam się w "Ogrodzie". wyczesane w kosmos.

      Usuń
    4. ech...Ogród wzięłabym. idę jutro zagrać w Lotto :)

      Usuń
  14. Cenie sobie, pozdrowienia dla Autora (:

    OdpowiedzUsuń
  15. drugi z moich "fav" to "Tramp" - świetna kolorystyka, coś nieuchwytnego w wyrazie, świetny warsztat

    OdpowiedzUsuń
  16. Ukłony dla Autora. powitania dla Wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  17. mnie ta wędrówka skłoniła do zastanowienia się nad ideą piękna w Twoich obrazach, Piotrze... zatrzymałem się nad "Ikarem", pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeżeli już tak wymieniamy prace to dla mnie jednym z hitów jest "Mateusz" ...... doskonały portret w którym czuje się renesansowe korzenie, a na mnie to działa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trafiasz w 10 Jacku , wtedy zafascynowany byłem Antonello da Messina , zwłaszcza Zwiastowaniem i zakochalem się w prostym i czystym przedstawieniu ;)

      Usuń
    2. Piotr ...... Ja jestem zafascynowany renesansowym malarstwem ..... to chyba zasługa mojej nauczycielki historii sztuki z liceum plastycznego, która przekazała mi ten zachwyt do tego malarstwa ....... ale odkryłem to po latach

      Usuń
  19. Gratuluję pięknej wystawy, urzekają kolorami , zatrzymują klimatem.....

    OdpowiedzUsuń
  20. i co ja mala mroweczka moge powiedziec/napisac...,ze usmiech''Trampa'', ze ''Vir melancholicus'', ze ''Czwarta rano'',ze wszystkie Twoje obrazy sa niesamowicie wspaniale, genialne i ukladaja mi sie w cudowna ''Ukladanka''-e...
    ja dziekuje ze jestes:)Elgrace

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż , moge się tylko rumienić ze szczęścia :)

      Usuń
  21. Witaj Piotrze, piękne i magiczne malarstwo... podoba mi się Twoje niedomówienie...

    OdpowiedzUsuń
  22. Co rusz przeglądam prace ..... "Czwarta nad ranem" jest niesamowity .... dawno nie zdarzyło mi się być o tej porze na nogach ..... ale rzeczywiście tak to wygladało ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pozostaję pod urokiem Ogrodu. posiedzę w nim jeszcze trochę. Gratuluję Piotrze wspaniałej Galerii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ved ...... postudiuj to malarstwo może Cię jakoś zainspiruje .....

      Usuń
    2. wiem. wiem Jacku. napatruję się do syta. ale czy to co pomoże?
      z kota nie zrobisz orła :)
      Piotr fruwa!

      Usuń
    3. Ty masz potencjał .... potrzeba Ci tylko otworzyć pewne drzwi :)

      Usuń
    4. Orła może nie, ale Tygrysa?

      Usuń
    5. i coś uczynił? czuję jak rosną mi piórka :)
      dzięki bardzo.

      Usuń
    6. o masz! tygrysa? no teraz to i pióra mam i sierść w paski. idę schować się w "Ogrodzie" Piotra. świetnie się tam wpasuję :)

      Usuń
  24. Twarze wyrażają emocje, myśli tych ludzi krążą, to się czuje. Zatrzymałam się. Chwila refleksji. Gratuluję.

    K.L.

    OdpowiedzUsuń
  25. Tylko gratulować :)
    Czwarta nad ranem, Nokturn, Ogród, Totem ale i zmęczona twarz Syzyfa też. Co nie znaczy, że pozostałe nie:)Gdybym musiała wybrać tylko jeden, miałabym problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgoś, a ja jestem pod wpływem Feminy, coś jest w tym obrazie, co szybko mnie oswoiło :)

      Usuń
    2. W każdym coś jest - przeglądam uważnie drugi raz i teraz z kolei inne przytrzymują mój wzrok.

      Usuń
  26. Witam autora i gości :) Piotrze jesteś w tym zgiełku... patrzę i wszystko jakby naciera na mnie z Twoich obrazów, niesamowite wrażenie... mocne...GRATULUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażyna :) ....... rzeczywiście jets takie wrażenie, że postacie z obrazów chcą zajrzeć w mój mózg ;)

      Usuń
    2. Cześć, cześć Jacku:))))) bardzo..., czuję się trochę jak w młynku emocji... :))Ale wrażenie... nooo...

      Usuń
  27. Witam serdecznie, jestem pełna podziwu dla prac które tu widzę - Markiza, Mateusz Melancholia, sprzedawca balonów i inne prace są niesamowite i takie z pomysłem klimatyczne -może kiedyś uda mi się je zobaczyć w realnym świecie -gratuluję Piotrze-jeszcze sobie pospaceruję spokojnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Im dłużej się wpatruję w załzawione oczy Mateusza, tym smutniej mi się robi.
    Świetne prace, będę wracała, nie mogę dzisiaj dłużej.Gratuluję.
    Grażyna Paterczyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Grażynko, masz to samo wrażenie, że obrazy Piotra są bardzo poetyckie?

      Usuń
    2. Bardzo ... zbliżyć się do tak czytelnych emocji... dla mnie poezja duszy...Piotrze to mnie właśnie i zaciekawia ( umiejętność przekazywania własnych doznań i przemyśleń) i unosi w twórczości, w tworzeniu ... i...rozczula na koniec, bo to w końcu Twoja dusza nam tu gra :)

      Usuń
  29. W Trampie jest coś niezwykłego. Dla mnie to zresztą nie tramp, lecz raczej rybak - przez ten kaptur. Rybak widziany okiem śledzia z sieci wciąganej na pokład.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha , nigdy tak o tym nie pomyślalem :) bardzo mi się ta myśl podoba :)

      Usuń
    2. rybak widziany okiem śledzia? ciekawe spostrzeżenie.
      Tramp też mnie zachwyca. zresztą każda z prac jest warta dłuższej uwagi.
      dzięki za zaproszenie i możliwość poznania Piotra i jego wspaniałych obrazów.
      do następnego...

      Usuń
    3. bardzo dziękuję za wizytę :)

      Usuń
  30. Witam. "Kobieta retro" - odnoszę wrażenie, że tę twarz już dawno temu gdzieś widziałem, ale jeszcze przed swoim narodzeniem. To niesamowite. Inne obrazy też hipnotyzują...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jarek ....... masz rację one hipnotyzują :)

      Usuń
    2. cześć Jacku. Pytanie tylko, kto policzy do pięciu, aby sie obudzić :)

      Usuń
    3. ;))) .... zwykle żony są od tego ;)))

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. ;) ... no więc sam widzisz, kto liczy do pięciu ;)))

      Usuń
  31. "Mężczyzna i kobieta" - rozczuleni :), "Tramp" stachurowskie odkrywanie na nowo "odkrytego , cudownego" i "Sprzedawca balonów" taki, błogostan uniesienia... :) jejku fajnie tu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Janku. A co powiesz o "Totemach"? Czy Rembrandt nie mógłby prawie pozazdrościć Tomkowi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (Piotrowi)
      Totem akurat mniej na mnie działa. Raczej twarze, zwłaszcza te pojedyncze. Technika inna, niż u Rembrandta, ale efekt podobny - koniec nosa ćwierć metra przed płótnem.

      Usuń
    2. tak Janeczku :)z Rembrandtem ?...no nie koniecznie, ale wciąga inaczej ...bardzo...rzeczywiście 25 cm i chce się bliżej :)

      Usuń
    3. Mam na myśli koniec nosa portretowanej osoby - tak namalowanej, że wystaje z płótna.

      Usuń
  33. Wreszcie coś dla laika. Świetne! Nie trzeba być koneserem sztuki, by docenić takie malarstwo, które cieszy zmysły, ale i jątrzy, prowokuje do myślenia. Malarstwo nie tylko dla elit - dla każdego, komu nie jest obce poczucie estetyki i kto nie jest wyprany z wrażliwości. Dziękuję za ten wernisaż i gorąco pozdrawiam Autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jarku, miło Cię "widzieć"

      Usuń
    2. Jarek .... dobrze mówisz ... dlatego ja nigdy nie zrezygnowałem z realistycznego przedstawiania, bo to jest język rozumiany przez wszystkich ...... a ja dla ludzi chcę rysować

      Usuń
    3. Witaj Gosiu, mi też jest miło Cię... pozdrowić :)

      Usuń
    4. Hej, Małgoś!
      Dziękuję, Jacku!
      Kłaniam się Wam nisko za wkład, który wnosicie w łagodzenie obyczajów, w cywilizowanie tłuszczy.
      Dobra robota!

      Usuń
    5. Gosiu, muszę Ci wyznać, że widuję Cię prawie codziennie...

      Usuń
    6. Zauważyłam :) to miłe :)

      Usuń
    7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    9. I dlatego tak Was lubię moi ukochani artyści, cieszę się, że Was poznaję, nie nudzę się i nie tetryczeję - jak to okropnie brzmi :)

      Usuń
    10. :)))) .... no wyśmienicie to ująłeś ;))))

      Usuń
    11. Imienniku! Nie wykupiłeś miejscówki,zatem Twoje wyznania nie są tu na miejscu. Wybacz; naruszyłeś moje posiadanie i doprowadziłeś do stetryczałego para-nowoczesnego zrzędzenia.

      Usuń
    12. Imienniku, przepraszam, masz rację. Jak zwykle coś mi sie pokićkało... :)

      Usuń
  34. Przepraszam, "Totem" jest jeden...

    OdpowiedzUsuń
  35. Od godziny podziwiam, nigdy wcześniej nie widziałam Pana obrazów, dopiero u Małgorzaty na blogu, dziękuję za zaproszenie. Dobrze, że zajrzałam. Pozdrawiam. Asia

    OdpowiedzUsuń
  36. Autor , autor, autor! Gdzie jest Autor? "Melancholia"- tyle szacunku dla starości .... gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem cały czas :) słucham Was

      Usuń
    2. Melancholia jest jak hołd dla Albrechta Durera ...... wyśmienita rzecz ..... strasznie podoba mi się ten Twój dialog z dawnym malarstwem

      Usuń
    3. :)) Proszę przyjąć gratulacje :) i po cichutku, pomalutku... w tych emocjach całe życie zamknąć malując...

      Usuń
    4. pozostawiacie mnie bezradnym wobec TAKICH słów

      Usuń
  37. "Femina" w detalu jest dla mnie osobnym obrazem, pięknym obrazem, dopiero w tym fragmencie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. detal , lepiej obrazuje, nie zapominajmy że na kilku centymetrach kw ogladamy obraz który w rzeczywistości ma 80 x 180 cm

      Usuń
    2. nic to format... nowy się rodzi...tak przedstawiony, wychwycony Nowy jest- ten tu -piękny :) co nie odbiera działania całemu obrazowi :)

      Usuń
  38. Witam wszystkich, a przede wszystkim Autora - Piotra. Piotrze z całego serca gratuluję wystawy, ale przede wszystkim talentu i wrażliwości...Niezapomniany moment - pierwsze zetkniecie sie z Twoimi pracami, chyba rok temu...przez jakis przestałam malować...i dreszcze i te dreszzce pozostały do teraz.
    magia, poezja i to "oddzielanie mięsa od kości"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę mi doprecyzować gdzie się spotkalismy ?

      Usuń
  39. i oczywiscie gratuluje z białym winem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć pięknoto, ja czerwonym :)

      Usuń
    2. ja niestety przy herbacie :)

      Usuń
    3. hihihi ( dereniówką) :) wznoszę toast: Oby talent z pokorą się zmierzył, a nas zaszczycił następną wystawą równie wspaniałych obrazów i wzbudził tyleż wspaniałych emocji :))

      Usuń
    4. Dereniówka - pyszna, piłam raz, przyznaję, niezapomniany smak :)

      Usuń
    5. Czesc Malgosiu :*
      nie piłam dereniowki! czas nadrobic zaległosci ;)

      Usuń
    6. noo tak :)) bolestraszyckie klimaty ;)

      Usuń
    7. Niezapomniany smak, piłam u mojego wydawcy, z różnych lat... chyba muszę go poprosić o buteleczkę :) dla nas :)

      Usuń
    8. a ja wznoszę toast piwem domowej roboty "marki" poznański mocny full :)

      Usuń
    9. No wiesz Jarku, kiedyś musimy się umówić na tego mocnego fulla

      Usuń
    10. Ja od czasu wizyty w Miłosławiu, przeszedłem na piwa z małych browarów ..... jestem zachwycony ..... mój numer jeden to browar Ciechan ... wszystkie rodzaje które robią są wyśmienite :)

      Usuń
    11. I dostępna perła w realu, to duży plus marketów, ale już się umówiłam z Dorotką, że wiosną spotkamy się na piwku u niej a później u mnie, albo odwrotnie

      Usuń
    12. Jacku, ja również dość późno odkryłem różnorakie walory piw tzw. regionalnych. Są inne, bogatsze w bukiecie smakowym od "koncerniaków". :)

      Usuń
    13. Jarek ... mój kolega prowadzi bloga o piwach :
      http://browarnik.blogspot.com/
      jak masz ochotę to zajrzyj tam .... znajdziesz też u niego linki do innych tego typu stron.

      Usuń
  40. precyzjniej - na digarcie, w tym czasie gdy buszowalam tam,by sie czegos nauczyc i tak wlasnie trafilam na Ciebie...no i bum i przepadłam z pokora i wstydem :)

    Piotrze wlasnie pomyslalam sobie, ze w Twoich pracach oprocz tej magii, poezji, jest przede wszystkim czlowiek - odarty ze wszelkich masek, postaw, taki czlowiek jakiego mozemy ujrzec w skrajnych chwilach albo pod koniec hucznej imprezy..gdzie juz wszystko jest na wierzchu...cielesne, wymeczone, ale bardzo zywe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż , mogę tylko powiedzieć : oby tak było jak piszesz, nawet jeśli to nie wygodne dla wielu ;)

      Usuń
    2. Kasiu .... dokładnie "pod koniec hucznej imprezy" ... to jest jeden z momentów jakie lubię .... już nikt wtedy nie ma siły udawać .... i jest jaki jest na prawdę ;)

      Usuń
    3. wlasnie tak Jacku - nie ma siły udawać, Piotr to genialne pokazuje...
      i przepraszam za bład "z wszelkich masek"

      Usuń
    4. tu chodzi chyba o to by nie kłamać , tylko tyle

      Usuń
    5. To jest dokładnie tak samo jak z pisaniem... kłamstwa nie uchodzą na sucho

      Usuń
    6. Własnie to nie kłamanie powoduje, że to co się tworzy jest autentyczne i przekonujące

      Usuń
    7. może to jedyna płaszczyzna gdzie jest na końcu uczciwie -dostajesz adekwatnie do tego co z siebie dałeś , chcę w to wierzyć że choć w sztuce tak jest

      Usuń
    8. ale z drugiej strony, ktos kiedys napisał, ze prawda jest nudna, wiec trzeba miec duzo siły, doswiadczen i wyobrazni, by pokazac ta prawde w taki spoosob, by nie tylko była "mocna" i poruszająca, ale zeby była oszałamiająca..

      Usuń
    9. Katka , chetnie zobaczyłbym Twoje prace

      Usuń
    10. Kasiu .... nudna to jest prawda w obiektywie niewprawionego człowieka, robiącego zdjęcia na przyjęciu u cioci ;) ...... umysł twórcy widzi tę prawdę inaczej .... dlatego ta sama prawda o przyjęciu u cioci podana w jego wykonaniu zawsze będzie bardziej interesująca od tych zwykłych fotek ;)

      Usuń
    11. Piotr .... zerknij choćby tu:
      http://variart.org/galeria/3409-katka.htm

      Usuń
    12. powiem tak- kiedyś stałam na wystawie obrazów ... przed nimi...jednym...drugim... przed każdym czułam jakby nogi trzymały mnie w miejscu, a łzy spływały po policzkach... sama pytałam siebie co to za siła powoduje, że nie mogę powstrzymać tych emocji... "życie samo pokaże , Grażynko"- skojarzyłam z inną sytuacją, a słowami autora tamtych obrazów...

      Usuń
    13. aaaa, już wiem kto to jest Katka :)) czuję się zaszczycony że zrobiłem na Tobie wrażenie, dużo rozmawialiśmy z Małgosią o Twoich obrazach :)

      Usuń
    14. :( a ja nie wiem :(

      Usuń
    15. http://variart.org/galeria/3409-katka.htm

      Usuń
    16. Już niedługo się dowiesz Grażynko - obiecuję


      Tak Piotrze, Katka to Kasia, myślałam, że wiesz

      Usuń
    17. teraz to ja czuje sie zaszczycona!
      a wracajac do tematu, to, ze zacytowalam,ze prawda jest nudna wynika z tego,ze obecnie paradoksalnie majac mozliwosc sprawdzenia, zobaczenia wszystkiego, jestesmy poddani wbrew sobie, podswiadomie pewnej cenzurze - musimy byc szczeslwii,przebojowi, doskonali i tworczy...z tłumu tego typu "doskonalosci", wlasnie malarstwo Piotra jest faktycznym filtrem pokazujacym,ze ta "piekna prawda" jest oszustwem, na ktore łatwo sie nabrac gdyz w tym wszytskim zapomina sie o zwyklej wrazliwosci... ja tak to odbeiram.

      Usuń
  41. Też jestem "sprzedawcą balonów", więc nie zamierzam sprostać wyzwaniu "olej, co na płótnie". Znakomita egzemplifikacja erupcji głów - chciałbym się znaleźć pośród, ale uwiera mnie mimośród. Chciałbym się widzieć w ikonach, jednak mam sławę pod dupą, a ambicje ponad.
    Pozostało pojednać się z "Czwartą rano" i pokochać "Kobietę retro".

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam Wszystkich!....wspaniała wystawa Piotra...mocne malarstwo. Ikar i Femina to moje ulubione obrazy.Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chcialoby się powiedzieć Andrzej O. mój pupil ;)) ale nie wypada :)

      Usuń
    2. :)))) ..... Jak to brzmi: pupil króla ;)))
      Witaj Andrzej :)

      Usuń
    3. Kurcz Piotr, mój też, ale wolę o nim myśleć - niesamowity człowiek!

      Uwielbiam za tak wiele cech, wielkiej mądrości człowiek!

      Usuń
  43. Piotrze dziękuję za zaproszenie. Było cudownie przenieść się w inną rzeczywistość (trochę przerażającą, intrygującą, porywającą...) i zagłębić w zakamarki duszy ARTYSTY, którym bez wątpienia jesteś. GRATULUJĘ!!! joanna b-m

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję , zagłębiając się w duszy artysty mam nadzieję zagłębiamy się we własnych zakamarkach :) patrzymy sobie wzajem w oczy, nie tylko Ty ogladasz obrazy , one patrzą też na Ciebie :)

      Usuń
    2. Domyślam się i aż się boję Piotrze...

      Usuń
  44. Dziękuję za zaproszenie. Jacku, Małgorzato, Panie Piotrze - świetna wystawa! Gratuluję i czekam na kolejne spotkanie

    OdpowiedzUsuń
  45. świetne, jak dla mnie Mateusz hipnotyzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu :) .... bardzo jest mi miło, ze zajrzałaś tutaj ..... też mam niesamowite odczucia patrząc na "Mateusza"

      Usuń
  46. Witam spóżniona, ale zachwycona. Gratuluję Artyście! Portrety wspaniałe! Prawdziwa malarska psychostruktura:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Moi drodzy .... będę znikał .... Krzysiek, dziękuję za zorganizowanie tej wyśmienitej wystawy......Piotr dziękuję za tą artystyczną ucztę ...... i Wszystkim za miły wieczór ..... Dobrej nocy ..... no i przypominam, że za dwa tygodnie kolejne spotkanie w Artpub Galerii :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Melancholia, Mateusz, Czwarta rano- porażają. Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  49. Obrazy oczami duszy malowane... Panie Piotrze nie będę pisać o obrazach, ale bardzo cieszę się,że mogłam uczestniczyć w „wernisażu na łączach”
    ...i jak kiedyś:

    „ za to co... Za to co ulotne”

    Elżbieta Anna Sadkowski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Elżbieto , pozostaję Pani wiecznym dłużnikiem

      Usuń
  50. "Markiza" ... z klejnotem na palcu i błysk w kamieniach naszyjnika...a paznokietki ....i ten cieniutki papieros .... no cudo - MARKIZA... :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jeszcze raz dziękuję za miłe doznania, życzę dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Pożegnam się już z pokorą "Syzyfa" i radością "Trampa" pod powieka :) Gratuluje wernisażu i prac. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Piotrze, gratuluję mocy, jaką posiadasz i do zobaczenia.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora