piątek, 18 stycznia 2013

Władysław Gałczyński - malarstwo



Władysław Gałczyński urodzony w 1954 roku w Lwówku Ślaskim mieszka w Mojeszu pod Lwówkiem.
Pracuje w Lwóweckim Ośrodku Kultury od 1984 roku. Organizuje wystawy w Galerii Klatka
LOK oraz prowadzi zajęcia plastyczne z dziećmi i młodzieżą. Naturszczyk "z krwi i kości". Maluje od 1982 roku.

Czterokrotny laureat Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego "O Złotą Lampkę Górniczą" w Wałbrzychu w tym dwukrotnie pierwszej nagrody. Laureat Ogólnopolskiego Konkursu Plastyki im.Józefa Chełmońskiego "Pejzaż Ojczysty" w Skierniewicach oraz finalista Międzynarodowego Konkursu Malarskiego "Człowiek i jego czas" w Łodzi. Dwukrotny finalista Konkursu "Obraz Roku" im. Ewy Świtalskiej organizowanego przez magazyn "Art&Business" /udział w wystawach pokonkursowych/:
W 2005 roku w Pałacu "Królikarnia" i w 2006 roku w Hotelu Europejskim /obie w Warszawie/.

Wystawy indywidualne:
W 2010 roku-maj w Galerii Za Miedzą w Lubomierzu
2010 roku-lipiec w Galerii Pod Kopułą w MDK w Zgorzelcu
2011 roku-marzec-maj w Wilthen /Niemcy/ w Ratuszu,Bibliotece oraz Banku
2011 roku-wrzesień w Galerii Muflon w Sobieszowie
2012 roku-styczeń w Galerii StopArt w Bogatyni
2012-grudzień/2013 styczeń Galeria im.Michała Fludra OKiS Wleń


1.
olej na płótnie 60 X 45 cm 
© Władysław Gałczyński


2.
lej na płycie pilśn. 40 X 30 cm
© Władysław Gałczyński


3.
olej na płótnie 81 X 81 cm
© Władysław Gałczyński


4.
karton , pastel ol. 90 X40 cm 
© Władysław Gałczyński


5.
karton,akryl,pastel ol. 90 X 45 cm
© Władysław Gałczyński


6.
olej na płótnie 90 X 70 cm
© Władysław Gałczyński

7.
olej na płótnie 120 X 90 cm
© Władysław Gałczyński


8.
olej na płótnie 60 X 50 cm  
© Władysław Gałczyński


9.
olej na płótnie 80 X 60 cm
© Władysław Gałczyński


10.
olej na płótnie 73 X 60 cm
© Władysław Gałczyński


11.
olej na płótnie 65 X 65 cm
© Władysław Gałczyński


12.
tryptyk / olej na płótnie 100 X 246 cm
© Władysław Gałczyński


13.
olej na płótnie 65 X81 cm
© Władysław Gałczyński


14.
olej na płótnie 80 X 60 cm
© Władysław Gałczyński


15.
olej na płótnie 81 X 81 cm
© Władysław Gałczyński

16.
olej na płótnie 65 X 65 cm
© Władysław Gałczyński

17.
olej na płótnie 81 X73 cm
© Władysław Gałczyński

96 komentarzy:

  1. Władysław Gałczyński18 stycznia 2013 20:33

    Dobry wieczór. Autor obecny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bogate nastrojowo prace...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj LangeL :) to co podoba mi się w tych obrazach to piękna kolorystyka i nastrój

      Usuń
    2. mnie też, chociaż bardziej przez skojarzenie z Beksińskim czy Gigerem... to ten klimat niepokoju - uwodzi.

      Usuń
  3. Dobry wieczór :) Widzę tu Atlantydę, światy zaginione. Urzekają tajemnicze woale, nastrój pięknie zbudowany światłem i kolorem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Władysław Gałczyński18 stycznia 2013 20:37

    Witaj Krzysztofie i witajcie Państwo na mojej pierwszej wystawie online.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pojawia się u Ciebie często motyw okna, opowiesz o nim Władysławie? :)

      Usuń
    2. Witam również, miło poznać Pana prace :)

      Usuń
  5. Witam Autorze i Krzysiu!
    Władku, w Twoich obrazach na pozór niewiele się dzieje, a jednocześnie dzieje się bardzo wiele. Nie od razu, bo trzeba w Twój obraz niejako wejść w głąb, a zmuszasz do tego widza w sposób wręcz perfekcyjny. Im dłużej przebywam w Twoim obrazie, tym więcej się dzieje. Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władku, jeszcze jedno (bo bym zapomniał): podziwiam Twoją technikę malarską, której szlachetności domyślam się z biegłości i sprawności w prezentowanych na obrazach wizjach.

      Usuń
    2. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 21:48

      Dziękuję Jarku...

      Usuń
  6. A mnie jest szkoda, że nie ma tutaj "Titanica". Autor wie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A który to "Titanic" i gdzie go można obejrzeć? ;-)

      Usuń
    2. "Titanic" to nazwa wewnętrzna:). O ile mi wiadomo został sprzedany na aukcji w Rempexie po wystawie Obraz Roku 2005 w Wa-wie. A gdzie wisi? Nie mam pojęcia...
      A obraz jest niezwykły, przypomina mi ujęcie z filmu dokumentalnego Camerona, przedstawiające wyłaniający się z mroku dziób wraku wyżej wymienionego.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawe prace,mają w sobie jakąś tajemniczość.

    OdpowiedzUsuń
  8. Władysław Gałczyński18 stycznia 2013 20:44

    Okno jak okno, też jest punktem wyjścia lub widokiem na nowy obraz...

    OdpowiedzUsuń
  9. W niektórych obrazach jest tajemnicza mieszanka anielskiego spokoju, a jednocześnie dziwnego niepokoju. Lubię takie wrażenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) .... to zdecydowanie mój klimat ..... chociaż przydałoby się czasem jakieś dziewczę ;)

      Usuń
    2. Ech, Ty Jacku jeden... :)
      Witaj.

      Usuń
    3. Mufka .... ja mam słaby wzrok i widzę tylko duże, solidne dziewczęta ;)

      Usuń
    4. Jest też na 7, ale to może być dojrzała kobieta, co zresztą zupełnie mi nie przeszkadza... :)

      Usuń
  10. Witam wszystkich:)
    Po małych problemach z komputerem, ale na szczęście dotarłam:)
    Jestem pod wrażeniem sztuki, którą mam przyjemność widzieć.
    Prace, które są tajemnicze, a jednak mnie nie przerażają, wręcz przeciwnie, przyciągają, a to nie często się zdarza.
    Za każdym razem, gdy patrze na dany obraz ponownie, odkrywam w nim coś nowego.
    Mogłabym wymienić w cyfrach, które dzieła mi się podobają, ale to nie ma większego sensu dlatego, że uważam ich każdy z nich jest wyjątkowy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam wszystkich :) ........ mam kłopot z zalogowaniem, więc dziś będę bez ikonki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. doskonała praca...przenosi w czasie...czysta przyjemność odwiedzania...


    rena

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry wieczór ' Gratuluję wystawy z ciekawym zestawem malarskich surrealistyczno - fantasy dzieł. W kolejności - 17 zachwyca mnie najbardziej swoją emanacją i gamą barwną . Ukłony w stronę autora..' pozdrawiam :) Maria Macięga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władysław Gałczyński21 stycznia 2013 15:58

      Dziękuję Pani Mario...

      Usuń
  14. mój ulubiony to nr 8.
    hipnotyzuje mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nr 8 jest jakby trochę inny ..... też mi bardzo pasuje

      Usuń
  15. Witam, oglądam, niesamowite obrazy. Niezwykłe!

    Gratuluję wystawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest coś niespokojnie spokojnego w nich, prawda? :)

      Usuń
    2. 16 - bardzo odpowiada mojemu nastrojowi :)

      ale 11 też, klimat, który w malarstwie bardzo mi odpowiada :)

      Usuń
  16. A ja uwielbiam te archeryby kamienne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na pierwszym miejscu stawiam 7,8,11,14. Odnajduję w nich cząstkę siebie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobry wieczór! Witam Szanownego Autora jak i Prowadzącego Krzysztofa. Czytam, co już zostało napisane... I dodam swoje: piękne, głębokie malarstwo.. zdradzające wysoki warsztat Autora, wrażliwość na kolor, przemyślaną nastrojowość, klimat każdego obrazu wyjątkowy.... Najbardziej podobają mi się prace 4 i 5. I mam pytanie małe, czy praca nr 4 to pastele suche?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bożenko :) ja tu tylko sprzątam ;-)
      praca numer 4 wygląda jak pastel olejna :)

      Usuń
    2. ..sprzątanie w takim Towarzystwie to zaszczyt ;-) I dziękuję za informację. Na monitorze nie zawsze dość wyraźnie pastele olejne można odróżnić od suchych ;-))

      Usuń
    3. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 21:53

      Pani Bożeno... Dziękuję za komentarz ."4" to pastel olejny

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Władysław Gałczyński18 stycznia 2013 21:48

      Krzysztofie Jesteś Mądry...!!!

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. :) nie wiem czy to tuńczyki, ale z pewnością tuńczyk to ryba o której można śmiało powiedzieć, że jest dobra ;) ...... bo ja za rybami to nie za bardzo

      Usuń
    2. Mojej Grażce ten obraz bardzo się podoba, a jak Grażce podoba się ryba, to musi być tuńczyk, karp, szprotka, pstrąg albo makrela - tuńczyki są największe :)

      Usuń
    3. z ryb to ja tylko lubię wędki i piwo na pomoście ;-)

      Usuń
    4. Krzysiu, właśnie otwarłem piwo, choć do pomostu mam bardzo daleko. :)
      Natomiast powiem, że zgrabnie dobrałeś obrazy na wystawę.

      Usuń
    5. Dzięki Jarki :) z Wami to i bez pomostu piwko bym szczelił :)

      Usuń
  21. Wiedziałem, że warto będzie i na pewno coś się znajdzie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie 8 i 9 - wreszcie znajduję jakieś wyjście.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z przyjemnością oko sycę. To są zdecydowanie takie klimaty, jakie lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ryby są niezwykłe. Podoba mi się klimat prac, ich kolorystyka, a motyw okna przemawia do mnie bardzo. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mało znam się na malarstwie. Może w ogóle się nie znam, ale w każdym z tych obrazów widzę tak "przerażającą" głębię, że przeraża mnie fakt ominięcia którejkolwiek.
    Odcienie niebieskiego tak kuszą przeciwnościami, że nie sposób się im oprzeć.

    Pozdrawiam autora!
    I Ciebie, Krzysztofie, serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 22:05

      Subiektywne odczucia są wystarczające ,Pani Emilio...
      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  26. Tak sobie pomyślałem o "Katedrze" Tomka Bagińskiego. Eschatologia, architektura, kosmogonie i kosmogenezy... Gratuluję wystawy i serdecznie pozdrawiam Autora. Nasunął mi się bardzo wyraźnie na myśl Beksiński, ale ten nigdy niezaistniały: radosny? Ośmielony w stosowaniu koloru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ośmielony i radosny Beksiński to jak bardzo smaczny oksymoron.

      Usuń
    2. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 22:10

      Dziękuję za komentarz, Panie Karolu, i to porównanie z"radosnym"Beksińskim.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  27. Władysław Gałczyński18 stycznia 2013 21:32

    Moi drodzy, dzięki Wam Wszystkim...za komentarze.Czytam je wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobry wieczór, spóźniłam się, bo pracuję, przepraszam...uwielbiam Światy które stworzyłeś Władku.Ktoś fajnie napisdał, że to optymistyczny Beksiński i coś w tym jest...widać zapatrzenie na Mistrza...ale widać też indywidualne patrzenie...okna...woale...cudne błękity połączone z rudościami.....jakoś tak mi fajnie, że znamy się już tyle lat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, Karol napisał...:) zgadzam sięz Jego słowami:)

      Usuń
    2. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 22:14

      Maju,mistrzów mam wielu...
      Dziękuje za komentarz i pozdrawiam!

      Usuń
  29. Witam serdecznie :). Piękna 11
    Saga

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie! :) Wiolka

    OdpowiedzUsuń
  31. Małgosiu, dziękuję za zaproszenie.

    Świetne obrazy, gratuluję autorowi wystawy. Wrócę tu jeszcze. Pozdrawiam uczestników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę, że dotarłeś :)

      Usuń
    2. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 22:16

      To ja dziękuję i rad jestem, że mogą się podobać...
      Pozdrawiam.

      Usuń
  32. Witam! jak zwykle ostatni - (od jakiegoś czasu odpalam kompa tak późno), optymistyczny Beksiński...dobre. Ciepłe wciągające malarstwo...dla siebie wybieram - "9"

    OdpowiedzUsuń
  33. A nie mówiłem...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdecydowanie 8 i 14. A pierwszy z tych to - osiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władysław Gałczyński23 stycznia 2013 19:56

      Dziękuję...pozdrawiam!

      Usuń
  35. Władysław Gałczyński19 stycznia 2013 22:25

    Raz jeszcze serdecznie dziękuję Krzysztofowi Schodowskiemu za propozycję i zorganizowanie mojej wystawy w ARTPUB GALERII
    Wam Wszystkim za obecność i komentarze...
    DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetne prace praca numer 16 grtatuluję

    broda502

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Władysław Gałczyński21 stycznia 2013 18:33

      Dzięki...Pozdrawiam!

      Usuń
  37. Witam... Nie wiedziałam nic o Twojej wystawie online, Władku... Ale i ja dotarłam, tak czy inaczej i cieszę się, że znów mogłam zachwycić się Twoimi obrazami, choć one chyba w pewnym sensie mnie niepokoją... Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora